17 de juny 2012

Disfrutant d'una bona sortida per carretera

Després d'una setmana una mica dolenta,marcada per la recaiguda de la tendinitis d'Aquiles, i que ja m'ha fet parar deu dies de córrer, necessitava una sortida com la d'avui per retrobar-me amb mi mateix i exprimir-me unes quantes hores a sobre la bici. De fet, aquests dies i he estat donant moltes voltes a tot, i fins i tot pensava si valia la pena seguir corrent...jo tinc un peu dret complicat, i quan forço molt pateix, i analitzant els dos últims anys he tingut un no parar de petites lesions. Potser seria millor que em dediqués a pedalar i ja està. En fi, suposo que són els pensaments normals d'un "atleta" quan es lesiona, i que quan et recuperes els deixes enrera i tot torna a la normalitat. Veurem com em recupero aquesta setmana.
     Doncs el que deia, avui per fi he fet una ruta que ja la tenia pensada fa temps, una ruta circular que passaria per Alpens, les llosses, Ripoll, Olot...i Bracons. Un recorregut prou dur i per unes carreteres molt tranquiles, quasi desertes, i amb unes vistes espectaculars. La meva intenció era de fer la volta a un bon ritme, i d'entrada ja he tingut la Trona per començar a escalfar les cames. He sortit de casa a les 7 i la temperatura era fresca, tot i que ja es veia que la calor seria la protagonista. Després de passar Sant Boi, cap Alpens, bona carretera amb alguns repetxonets però i he arribat més ràpid que l'altre vegada que hi vaig anar. Després travessaria el Cobert de Puigcercós i enfilaria direcció Borredà, desviant-me just abans d'arribar-hi per anar direcció Les Llosses i Ripoll. Aquest tram ja no el coneixia, és ràpid de fer tot i que també té un parell de pujadetes abans d'una baixada ràpida fins a Ripoll. Arribava a Ripoll amb 2h45', una mica més rapidet del que em pensava, i ja encarava la pujada cap al coll de Canes passant per Vallfogona, per després baixar cap a Olot, un altre tram que no havia fet mai. La pujada en si només té els primers 3 km una mica durs, però després suavitza molt i fins i tot baixes una mica. A partir de Vallfogona tornes a pujar fins a coronar tot i que amb desnivells molt suaus. La baixada fins a Olot si que és molt ràpida, amb bona carretera i algunes bones rectes, intentava imaginar-me les velocitats de la gent a la Terra de Remences...Un cop a Olot ja "només" faltava el plat fort, Bracons, i abans d'encara-lo he fet un petit avituallament a Les Preses amb crosant de xocolata inclòs....he pecat però se m'ha posat de conya. Doncs això, començava Bracons amb 108km a les cames i a quarts de dotze, amb una calor que ja es feia sentir i molt. Aparentment pujava bé, tot i que a partir del km 2 de la pujada les cames han començat a notar la fatiga acumulada i la calor. Tenia en ment els 32' que vaig tardar a pujar l'últim dia, tot i que sabia que no els baixaria...ni molt menys! Mica en mica la velocitat anava baixant fins estabilitzar-se en 10'5-11km/h, i tenia una sensació de glaço de gel al desert...semblava realment que m'estigués fonent. Finalment he encarat els 2 últims km, els pitjors, i en algun moment la velocitat ha baixat perillosament als 7 i 8km/h, anb alguna petita essa inclosa. I per fi he arribat a dalt amb 34' i força tocat.

Ja només faltava baixar fins a Roda, m'he recuperat bastant bé i encara he pogut apretar una mica a totes les petites pujades que m'he trobat. Al final han sigut quasi 143km, +2600 de desnivell acumulat i 5h23', a 26'5 de mitja, i el més important: HE DISFRUTAT MOLTÍSSIM PEDALANT I PATINT A SOBRE LA BICI!!!!
Aquesta setmana tocarà apretar més amb la bici, i a veure si puc començar a trotar i fer un petit miracle per participar a l'Olla de Núria, que ara mateix ho veig molt i molt negre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada