27 de gener 2013

Última prova del circuit ARCS a Súria, 13è classificat: BRUTAL!!!

 Última cursa del circuit Arcs, i que tal com ja m'havien comentat la setmana passada, molt i molt dura. Avui he tancat un mes de Gener molt actiu a nivell competitiu, tres caps de setmana seguits, i a on mica en mica sembla que ens anem posant en forma. I una valoració molt positiva del circuit ARCS en general, una format de curses molt atractives a nivell de recorregut, sobretot pels que ens agrada la muntanya, i a un preu bastant mòdic, 10 euros pels federats, i en general amb un molt bon ambient. Espero tornar-hi l'any vinent.

    I avui...ufff! quin recorregut, com he disfrutat!! A la sortida ja ens avisaven de que aquesta seria la cursa més curta a nivell de km, però que seria la que tardariem més a fer. I no s'han equivocat. El Garmin m'ha marcat 11,9km en 1h23': 880 de desnivell + i una mitja de 7min/km...Amb això ja està tot dit. Ja només començar enfilàvem pels carrers del casc antic de Súria, una primera pujada brutal, "ideal" per entrar en calor ràpid, i on ràpidament s'ha estirat el grup. Una primera baixada ràpida pel poble i ja començàvem a enfilar-nos cara amunt. Durant tot el recorregut hem anat trobant petits cartellets al terra, que ens indicàven el desnivell de la pujada que encaràvem i el seu nom, una bona manera de saber el que t'esperava. Bàsicament, el recorregut tenia tres pujades principals, amb una dificultat creixent. La primera m'ha servit per col·locar-me entre els 10/12 primers. Després d'arribar a dalt d'aquesta primera pujada, cap avall per un seguit de corriols impressionants i tant o més drets que la pujada, amb el punt just d'humitat per baixar-se més o menys bé. Un petit tram de pista i de seguida tornem a enfilar cap amunt. Començàvem la segona pujada forta, aquesta ja més seriosa. Aqui el terreny ja és més pedregós i amb menys vegetació, i on fins i tot t'has d'ajudar amb les mans i grimpar una mica per superar alguns graons de pedres. Després suavitza una mica i deixa córre una mica. Aqui les posicions ja estan molt definides, tinc en Xavi Pascual i un corredor de l'Spiridon just davant meu, i m'hi acosto just abans de coronar la pujada. 

          Corono aquesta segona pujada, i altre cop cap avall. Primer el terreny és molt i molt vertical, corriols molt tècnics que em fan patir de valent`i que fan que perdi de vista els dos del davant. Una mica més avall enllaçem una pista i continuo baixant a bon ritme, tot i que em veig amenaçat per darrera. Per sort, ens tornem a enfilar. Ara si, la tercera i última pujada, i quina pujada!! Ja només començar, terreny molt pedregós, dret i humit, sort que havien col·locat una corda i es poden salvar els primers metres, sino ja m'hagués agradat veure com haguéssim pujat... El corriol s'anava enfilant tot seguint un filat, terreny molt i molt dur, caminant i gràcies, i amb les pulsacions a tope. Però em trobava bé i ho donava tot. Mica en mica he atrapat els dos del davant, i després d'uns moments per respirar una mica, els adelanto i els deixo una mica enrera, sabia que eren més bons baixant i segur que m'atraparien al final. Continuava pujant i ja m'acostava a la part final. Se sentia la cridòria de fòrça gent que estava animant a la part final, el terreny encara pujava més i patinava moltíssim. La feina era agafar-me a tot el que trobava  per anar pujant: arrels, branques, herba....anava caminant com podia i amb la cara a un pam de terra...una última pujada agònica!!

    Finalment corono, i ja només queden uns 3km de baixada fins a Suria. En aquells moments, crec que anava el 10è, però sabia que perdria algun lloc, massa baixada per mi. I efectivament, després de planejar una mica i començar a baixar, primer m'adelanta l'Spiridon, i després, en una baixada més tècnica i molt molla i perillosa, en Xavi Pascual, que baixa molt i molt bé. Quan ja gairebé entrava a Suria, dos corredors més m'adelanten, tot i que quan deixem la zona més tècnica i agafem pista, aconsegueixo recuperar un lloc i entrar en aquesta 13ena posició final, d'uns gairebé 200 corredors inscrits.


     Una cursa impressionant, he disfrutat moltíssim, i per sort ara mateix estic cansat però a nivell físic sembla que les lesions em respecten. Un dia d'aquells que m'han acabat de confirmar que és en les curses de muntanya amb molt desnivell on més disfruto i on vull encarar els meus objectius d'aquest any. I tornar a felicitar la gent del circuit ARCS per el recorregut d'avui i per tot en general, gràcies per fer-nos disfrutar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada