14 de març 2011

Duatló de Centelles: 2h47'29'', 12è classificat.

Ahir vaig participar en la duatló de Centelles, la última del circuit de duatlons de Terra Endins, i en la que he aconseguit la meva millor classificació. Va ser un dia molt dur, sobretot pel fang que ens va fer patir en el tram de btt, i per la durada de la prova, només cal dir que el guanyador, en Marc Clapés, va tardar 2h33', i que els últims van tardar quasi 5hores...
Per sort, tot i l'aigua que va caure el dissabte, el diumenge el temps ens va respectar, i almenys la duatló es va disputar amb un temps relativament bò. Jo tenia ganes d'acabar amb bon peu la temporada de duatlons, i creia que a Centelles podia fer una bona classificació, sobretot tenint en compte el desnivell en el tram de córrer. Llàstima que porto unes setmanes bastant dolentes de bici, i que ahir ho vaig notar bastant.
TRAM BTT: 1H48'40'' , 16è temps parcial.
Aquest cop, la duatló només tenia una transició i es començava amb la bici, 30 kms i uns 825 de desnivell +. Començo mal col.locat i només engegar ja es fa el primer tap i he de posar el peu a terra. Per sort de seguida ve un tram on és fàcil adelantar i puc començar a rodar tranquilament i agafant el meu ritme. Comença la primer rampa dura i llarga i la gent es va estirant fins que de seguida em quedo sol amb un altre, amb el que pràcticament hem anat junts fins a boxes. Després de passar el primer avituallament i de fer una baixada bastant perillosa per un corriol, la ruta passava per un tram que ja ens havien advertit que estava molt enfangat i que tinguéssim paciència. I, efectivament, no ens han enganyat. Una bona estona de pista ample i de no massa desnivell, però que es convertia en un suplici per les cames i per la bici. De fet, la transmissió ja començava a queixar-se. Per sort, la cosa ha anat millorant, i a partir d'aqui ja no hi havia tant fang, crec que van retallar alguna part que estava impracticable, i després d'arribar crec que al Roc Gros, començava una baixadeta bastant divertida direcció boxes, travessant alguna riera però tot molt ciclable. Finalment arribo a la transició, bastant tocat de quàdriceps, i pensant que queda molt de patiment.
TRAM CORRENT: 58'49'', 6è temps parcial.
Faig una transició ràpida i surto ràpid, tinc ganes de guanyar alguna posició i espero que els entrenaments per la zona de Bellmunt i el Castell dels Moros es notin. Primer comencem a córrer per un tram d'asfalt, que es fa duríssim, i de seguida ja ens comencem a enfilar muntanya amunt per un corriol. Estic patint molt, però el fet de veure un corredor davant meu em dóna ales i apreto fins adelantar-lo. Continuem guanyant desnivell fins arribar a la zona del Roc Gros i passar per un avituallament, punt on coincidiem amb les bicis. Continuo pujant fins a dalt, hi ha alguna zona on el terreny patina tant que hi han col.locat un parell de cordes d'escalada per facilitar-nos l'ascensió...Un cop a dalt resseguim tota la carena i veig que estic apunt d'apretar a un altre corredor. L'adelanto i comencem la baixada, molt tècnica i complicada de fer quan vas tant baldat. Un cop a baix, i després d'una mica de plà, quedava un repetxonet i veig que tinc un corredor a poca distància. Apreto i aconsegueixo enganxar-me al darrera, falta una baixadeta i travessar un pont de fusta, intento passar-lo però el final té una mica de pujada i aqui les meves cames diuen prou i no puc adelantar-lo per sis segons. Llàstima!
En definitiva, una duatló que diria que ha sigut la més dura de les que he disputat, però que em deixa amb un bon regust de boca. Ara la temporada s'ha acabat, i fins el setembre crec que no hi ha res. Ara em faria gràcia fer alguna cursa de muntanya, últimament estic disfrutant molt corrent i voldria participar en alguna. I suposo que de cara a setembre tornaré a participar en alguna de les duatlons d'aquest any, espero haver millorat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada