28 de novembre 2010

Duatló de Viladrau: 2h7'42'', 23ena posició de 248.

Doncs ja està, una altre duatló al sac, i podria dir que de les 8 que he disputat aquest any és la que em deixa amb millors sensacions, quasi podria dir que he acabat eufòric per com m'he trobat. La d'avui m'ha confirmat que estic fent les coses més o menys bé, a nivell de dieta i entrenament, i tant sols he de comparar el temps que he fet avui amb el temps de la primera edició de la duatló de Viladrau, que es va fer el més de maig: el recorregut era exactament igual tant els trams corrent com el tram btt, i he rebaixat el temps en 12 minuts. I apart, estic content amb la 23ena posició perquè hi havia un bon nivell en els participants, tenint en compte que la prova era puntuable pel Circuit Català de Duatló de Muntanya i la Lliga de Clubs.

El dia començava amb les temperatures una miqueta més altes, per sort, i només tenia el dubte de si trepitjaríem neu, ja que es veia tot el Matagalls nevat. He sortit una mica tard de casa i he arribat justet, amb dificultats per aparcar ja que he arribat a l'hora punta, i entre això i que s'ha format una bona cua per recollir els dorsals, al final molt poc temps per calentar. També tenia el dubte de què posar-me, no volia passar fred però tampoc volia portar massa roba, i al final he encertat: pantalons curts i a dalt mallot curt a sota i un de llarg per sobre, apart dels guants polars, potser m'ha sobrat una mica de roba al primer tram corrent, però amb la bici m'ha anat perfecte ja que hi havia alguna baixada entre arbres i amb molta humitat on era fàcil agafar fred.

O sigui que arribo a la sortida sense quasi haver calentat, i després d'engegar noto que costarà agafar el ritme durant els 6km corrent del primer tram. Tot i començar bastat enrera he anat remuntant posicions i he arribat a la zona de boxes en la posició 46. Transició prou ràpida i a pedalar. El recorregut btt era dels que m'agraden, amb molta pujada i bastanta pista, ideal pel meu físic, baixet i lleuger, i de seguida m'he notat còmode i he anat guanyant posicions. Després d'una primera pujada de pocs km es baixava una mica per una zona de corriols, per anar a buscar la pujada més dura, diria que d'uns 6 o 7kms, i que portava fins a travessar la carretera que porta a Sant Marçal. He continuat adelantant gent, i m'ha anat bé posar-me a roda d'un corredor del Trialó Granollers, portava un bon ritme i he pogut recuperar una miqueta. Al final l'he deixat i he continuat pujant sol buscant un petit grupet de tres que tenia al davant. El he atrapat i junts hem afrontat la segona part del recorregut, amb bastanta baixada, al principi per bona pista que estava entre una miqueta nevada i glaçada, combinat amb moltes fulles de les que amaguen petites sorpreses en forma de pedres, i després una zona de més corriol i una miqueta tècnica, que ja portava directament a Viladrau.
Després d'entrar a boxes i sortir prou ràpid, tram final corrent, tot per dins de Viladrau i quasi tot asfalt. M'he notat bastant fort i he pogut adelantar un parell de corredors més arribant a meta marcant el 12è millor parcial en aquest tram.
Resumint, cursa on he anat clarament de menys a més i que m'ha ensenyat que he de mentalitzar-me d'escalfar més i millor, a veure si la setmana que ve a la duatló de Prats puc començar millor.

En quant a la organització de la cursa, dir que podrien millorar uns quants aspectes, com per exemple el fet de que no hi havia ni un sol avituallament en tot el recorregut, i que més d'un se'n queixava, apart de la bossa amb l'obsequi, una trista samarreta que no és ni tècnica, quatre caramels de la Caixa i una mostra de Powerbar...pels 31 euros que hem pagat els que teníem llicència de dia, una mica justet, no?


Temps parcials: 1er tram corrent, 6km: 27'17'', 46è millor temps.
tram btt, 24 km: 1h26'10'', 18è millor temps.
2on tram corrent, 3km: 14'15'', 12è millor temps.

Tota la classificació, AQUI.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada