31 de gener 2010

Duatló de Folgueroles, objectiu aconseguit: 1h57'13''

l'Ernest i en Pingu,abans de començar




Avui per fi s'ha pogut disputar la duatló de Folgueroles, després de que s' aplacés 3 setmanes per culpa de la neu. Era el meu debut en duatlons, i la veritat és que he acabat molt content i amb ganes de tornar-hi. La cursa estava programada a les 10:30, però resuta que hi ha hagut algú amb ganes de tocar la pera, i s'ha dedicat a canviar les marques del terra.O sigui, mitja hora de retard i els nervis que portava a sobre en augment. Finalment es dóna la sortida i surto molt mal col.locat, molt enrera, i una mica fred, les cames les noto pesades i em costa agafar un bon ritme. Apart, comencen els problemes amb el fang i els taps, costa no perdre l'equilibri i en un punt estret fins i tot hem de parar perquè la gent no avança. Mica en mica la cua es va estirant i vaig entrant en calor, baixada ràpida per la font Trobada, més fang i arribo a boxes amb 27:05, el 123. No havia fet mai una transició, era un tema que em feia ballar el cap i no em volia precipitar. Al final vaig prou ràpid a fer el canvi, i a pedalar. El recorregut de btt ja l'havia fet perquè tenia el track del gps, i tenia molt clar que els primers 5kms eren ideals per recuperar posicions. Tota la pista de pujada al Casol de Puigcastellet és molt dura, i aqui he començat a adelantar gent, semblava que les cames responien. Després d'arribar prop del castell de Sant Llorenç tombàvem avall, alternant petits corriols amb pista ample, pujant fins a Romagats. Aqui començava un corriol estret de pujada que em feia por pels taps, i així ha sigut. Anàvem 7 o 8 bastant junts, i de seguida he hagut de posar peu a terra. Després d'un puja i baixa dur per un camí estret, on no es podia avançar, baixada ràpida i altre cop pujada fins arribar a la casa del Puigsec. Faltava poc per arribar a boxes, i hem trobat el tram de baixada més assassí de tots,un mini corriol de baixada vertical entre arbres, molt humit, i on absolutament tothom baixava a peu.Sprint final fins a boxes, i amb el neguit de no saber com em respondrien les cames al baixar de la bici.Temps final amb la bici:1h17'03'', posició 85. D'entrada no trobava el meu lloc!!Passava de llarg, però al final tiro enrere i em canvio les sabates tan ràpid com puc, que no es gaire, i altre cop a córrer. Quedàven 3kms, poques forces, i apreto tant com puc, però només adelanto a 4 corredors. Baixada ràpida fins la meta i faig el parcial en 13'08, posició 92.
Al final, a la classificació, 1h57'13'', en la 91 posició de 306 participants, que tenint en compte que hi havia tota la flor i nata de Catalunya i era el meu debut, no està malament.Conclusions:necessito continuar sumant kms corrent i seguir amb la dieta per anar baixant de pes i anar més lleuger.En quant als meus companys de batalla, l'Ernest Riu ha quedat el 74, i en Pingu el 156.
I els guanyadors absoluts, Francesc Freixer (quina sorpresa!!) en categoria masculia, i Emma Roca en la femenina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada