08 de juny 2009

Marathon Btt de la Vall del Ges.A vegades,acabant n'hi ha prou.

En Marc Trayter,el guanyador,creuant l'arribada
aqui encara feia bona cara...
l'Ernest i en Sergi
just abans de començar
Després d'esperar amb ganes la cursa d'ahir,em vaig emportar una petita decepció,ja que vaig defallir totalment,agafant una pajara impressionant i fent prou acabant amb penes i treballs.Crec que va ser un problema de mala alimentació,vaig esmorzar molt aviat i potser no el suficient,apart de que portava poc menjar a sobre,i ho vaig pagar.
Això si,un ambient molt xulo a Sant Vicenç,amb bikers de tot Espanya,i la veritat que motivava molt pedalar al costat de gent tan bona.Només començar,en els 2 primers kms neutralitzats,ja vaig començar a notar que alguna cosa anava malament,em costava trobar una bona pedalada.En fi,vaig pensar que ja aniria entrant en calor,i van començar els primers repetxons a sobre Borgonyà,direcció Sant Vicenç,passant per sota del castell de Torelló.No volia apretar massa al principi,però tot i això no em sentia còmode a sobre la bici,diria que fins i tot estava "patós".Després de passar per Sant Vicenç enfilem fins a Sant Pere, travessat el Ges un parell de vegades,i aquí Sant Pere ens dividim entre els que fem la ruta llarga(72kms) i els que fan la curta(30kms).Comença un tram molt llarg i divertit de corriols amunt i avall,on es feia quasi impossible adelantar,fins que vam anar a parar a la pista que voreja l'eix Vic-Olot i que ens va portar fins al collet Vidrier passant per la Cavorca.Aquí semblava que anava agafant el cop de pedal(res més lluny!!) i adelanto uns quants bikers i m'animo.Deixem la pista i altre cop corriols cara avall direcció la Vola,bastant tècnics,i on ja vaig notant que alguna cosa dintre meu no funciona.Travessem la riera i enfilem fins trobar el segon avituallament,just abans de travessar la carretera de la Vola.Paro i menjo tot el que trobo:plàtans,taronja,Coca-Cola...estic mort i falta la meitat(i el més dur..).Altre cop cara amunt,empenyent la bici un tros,i després avall per afrontar la que seria la pujada més dura de la cursa:la pujada a Salgueda.Comencen les primeres rampes,poso el molinet,i amunt.Aqui la cosa comença a ser crítica i cap al final les cames diuen prou i he de posar el peu a terra.Em tranquilitzo,pren un gel,m'hidrato,i encaro les rampes finals.Quan arribo a dalt veig que m'estan atrapant dos que feia estona que havia passat.Mala senyal.Torna la baixada i després de creuar altre cop el Ges ja sóc a Forat Micó.O sigui,toca trialera,el que faltava.Vaig baixant poc a poc,estic dèbil i no arrisco,fins arribar a una pista més ample que han obert fa poc.Surto a la pista que baixa directe fins la carretera de la Vola,però cap al final ens desvien a la dreta per travessar la riera,i altre cop amunt.Aqui una petita "emboscada",havent d'empènyer la bici una bona estona.S'arriba a un coll i avall per encarar la última pujada (teòrica):direcció Bellmunt per Pedroses.Abans trobo l'últim avituallament(13kms pel final) i endrapo tot el que puc.Altre cop amunt,molinet,i paciència que ja falta menys.Se'm fa etern però arribo a la carretera que pujaria fins a dalt a Bellmunt,i començo a baixar,creient que lo pitjor ja estava.Però no.Aqui ens desvien cap a la dreta,i amunt per un prat que va pujant i pujant fins haver d'acabar empenyent la bici a peu.Un altre coll,i avall,ara per pista més ample,i menys de 10kms.Ens tornen a desviar a l'esquerra i més corriol puja-baixa fòrça tècnic,si-us plau que acabi ja.Vaig a sortir a una pista que hem fet a l'inici,i ara si,de dret avall fins Sant Vicenç,creuant l'arribada després de 5h22',22oo mts de desnivell acumulat i 168pulsaciones de mitja(altíssim!!!).La cursa la va guanyar en Marc Trayter,amb 3h27'.
L'enllaç per veure al detall la ruta,a la pàgina Wikiloc:
http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=417343

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada