17 de gener 2011

Ara si, recuperat del tot i sumant km

Ha costat, però després dels entrenaments del cap de setmana i el d'avui, ara si que puc dir que la sobrecàrrega al tibial ha desaparegut del tot i no em molesta ni abans ni després d'entrenar.
Suposo que la clau ha estat el fet d'haver començat la tornada als entrenaments d'una manera molt progressiva, sobretot en el tema córrer, i és que mica en mica anem agafant experiència en això de les lesions i la seva recuperació.
Fent un petit resum d'aquests últims dies, dilluns de la setmana passada començava fent una petita sortideta amb la btt, 30km molt suaus i amb poca dificultat tècnica per continuar sumant km. El dimarts anava fins el passeig del Ter, a Manlleu, i corria 7km també a una ritme tranquil, a 5'15'' el km de mitja, però acabant una mica tocadet de la cama i pensant que poder no estava prou recuperat. Després de descansar dimecres, dijous altre cop amb la bici. Aquest cop volia provar-me amb una mica de pujada, i després d'anar cap a Sant Pere i un tros per carretera direcció la Vola, vaig enfilar per una pista que porta direcció la Vinyeta passant pel coll que crec que es diu Llombregueres. La pujada només té 1'5km però que salven un desnivell de 160mts, i la veritat que em va costar més del que em pensava, i a sobre suant moltíssim perquè anava massa abrigat pel temps primaveral que feia. Al final 32km.
Després de tornar a descansar el divendres, cap de setmana on només he corregut. Dissabte ja van ser 9'5km, ritme tranquil de 5' el km, i tot i fer un recorregut una mica trenca-cames ni rastre de les molèsties al tibial. Diumenge un altre cop sortint a córrer i fent un recorregut semblant al de dissabte, aquest cop 8'5km a 5'05 de ritme, i trobant-me molt millor de cames i sense notar tampoc cap molèstia.
I aquest dilluns, un altre cop amb la bici. Tenia un parell d'horetes, i he anat cap a Roda rodant tranquil per escalfar una miqueta, he arribat a la urbanització del Roquet, prop de Tavèrnoles, i he enfilat direcció el castell de Savassona. És una pujada una mica tècnica i avui les cames ja m'han respost molt millor, sembla que quan he sortit a córrer i agafo la bici tinc un puntet més i em noto molt millor i amb més bon cop de pedal. Després de passar per sota del castell i baixar direcció Tavèrnoles, he enfilat direcció el salt de la minyona, però només he pujat les primeres rampes perquè s'hagués fet fosc, i després ja he baixat i altre cop cap a Roda i Torelló. Al final 42km i un bon regust de boca.
I ara tocarà acabar d'apretar una mica aquestes dues setmanes, a veure què tal a Folgueroles, i fer un esforç extra a nivell de dieta, i és que totes les festes de Nadal no perdonen.