21 de desembre 2010

Eco Mitja Marató de Vic: 1h27'37''...per fi per sota de 1h 30!!



Ha costat però per fi he baixat de 1h30'' en mitja marató, una barrera que fa un temps em semblava inabastable, però que després d'uns bons entrenaments ( les sèries!), una bona dieta i una motivació molt forta, han fet que veiés que tampoc no n'hi havia per tant.
L'any passat ja vaig disputar aquesta mitja, que va ser la primera cursa que feia després de tornar a córrer l'agost del 2009, i aquell dia vaig fer un temps de 1h36', que per mi ja em va semblar molt bò, i més amb els -8 que marcava el termòmetre. Aquest any el temps era molt millor, fresquet però amb solet, i vaig córrer amb pantalons i semarreta curts.
La meva intenció era començar seguint la llebre que marcaria el temps de 1h30, i a partir de mitja cursa intentar incrementar el ritme. Però al final tot al revés. Després de presentar les llebres i donar la sortida, em trobo enmig de 650 persones corrent i sóc incapaç de localitzar la de 1h30. Començo a córrer a un ritme que crec que és bò,però pensant que la llebre va per davant, i això fa que continui pujant el ritme. Tampoc veig els dos primers punts quilomètrics fins que de cop em trobo el cartell de 3km: 11'50....ui,ui, això no entrava dins els meus plans, vaig massa ràpid però el fet de córrer per dintre Vic dóna ales i continuo a 4' el km. Cap al km 7 m'atrapa en Guillem López, de Torelló, abans de començar ja havia parlat amb ell i m'havia dit que està preparant la marató de Bcn i ha deixat una mica de banda les duatlons. Correm una estona junts però mica en mica em va deixant, ell ha acabat amb un molt bon temps de 1h24'. Abans d'arribar al km 10 atrapo la que era la primera dona, la Encarna Nuñez, i la passo. Ara si que ja arribo al km 10 i ho faig amb un temps de 39'55'', un molt bon temps tot i que sóc conscient que acabaré baixant el ritme. I efectivament el ritme baixa i passo de 4' el km a 4'15, un ritme més bò per mi, tot i que l'esforç dels primers km m'han deixat una mica tocadet. Em torna a atrapar i a passar la primera dona, i coincidint amb la hora de carrera em prenc un gel per veure si em reanima. El terreny és fòrça planer amb algun repetxonet i ara ja hem passat per sobre la C-17 i tornem direcció Vic. Sembla que mica en mica torno a agafar un bon ritme, tornem a ser a Vic i falten 3km, aqui ja ser que faré un bon temps, només falten unes petites pujadetes fins la baixada final a les pistes d'atletisme, apreto una mica més i puc creuar amb aquests 1h27'37''. Acabo molt content però amb un mal de cames important, i és que l'asfalt castiga i molt. Ara la pròxima mitja que disputi tinc molt clar l'objectiu: a 4' el km, a veure si ho aconsegueixo!
I aquest dies, repòs total de btt, des de la duatló de Prats que no l'agafo, suposo que fins la setmana que ve no l'agafaré, i després si, a tope per preparar la duatló de Folgueroles i tot el que es presenti, després d'aquest 2010 tinc la motivació al màxim!!

CLASSIFICACIÓ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada