11 d’octubre 2010

Mitja Marató de Roda de Ter: 1h31' 00''.

Ahir vaig tornar a participar en la Mitja Marató del meu poble, Roda de Ter, després de molts anys de no participar-hi, i acabant amb molt bon regust de boca, tot i que no vaig arribar a la marca que volia per molt poc. Ara porto un temps que estic entrenant especialment per participar en duatlons de muntanya, però mica en mica en mica he tornat a trobar les meves bones sensacions corrent, i portava unes setmanes entrenant per intentar baixar de 1h30, però al final m'ha faltat un minutet per aconseguir-ho. Llàstima que ara fa uns dies vaig estar tocat físicament amb problemes d'estómac, i que vaig arribar al dia de la cursa massa carregat de cames, perquè sino crec que podia haver baixat la marca.
El dia va començar tal i com portaven anunciant tota la setmana els homes del temps, i ja durant la nit em vaig despertar amb el soroll dels trons i de la pluja. Quan em vaig despertar continuava plovent, i vaig anar cap a Roda bastant desanimat i amb poques ganes de córrer, però amb l'esperança de que acabaria parant. Després d'aparcar a casa els meus pares, que viuen a 100mts de l'arribada, vaig anar caminant a buscar el dorsal i el xip, i començant a palpar l'ambient previ a la cursa, tot i que de moment continuava plovent molt. Vaig tornar cap a casa i vaig començar a escalfar una miqueta, mentalitzant-me que tocaria mullar-se una miqueta. Poc abans de començar vaig anar cap a la sortida i per sort semblava que mica en mica anava parant de ploure. I efectivament, just quant comencem a córrer ja pràctiacament no plou, i s'aniria mantenint fins al final.
Els primers km són pels carrers del poble, i compartim el recorregut els que fem la Mitja i els que fan la cursa de 10km, jo he començat bastant còmode i tinc molt clar el ritme que vull marcar durant els primers km, 4:20, per mica en mica anar augmentant el ritme. Un cop deixem els carrers de Roda ve la primera pujada fins el barri de la Creu, em continuo trobant bé tot i que em quedo sol i tinc un grupet just al davant que m'agradaria atrapar, però hauria de forçar massa i prefereixo anar-los tenint uns metres per davant. Vaig arribant a la zona del polígon i ja he passat el km 10 amb 42'30'', el temps que tenia previst fer. Ara ja arribo a la rotonda on agafem la recta que porta fins a Manlleu, i aqui si que trobo a faltar la companyia d'algun corredor, continuo amb un grupet per davant a pocs metres però no sóc capaç d'arribar-hi.
Arribo a la hora de carrera i passo el km 14, també aquesta era la previsió, però començo a veure que no seré capaç d'augmentar el ritme i baixar de 1h30. Per fi, després de molts tobogans arribo a Manlleu, falta poquet però vaig justet, només falta el repetxonet de la sortida i apretar fins al final. Passo el km 19, i ara si que ja tinc clar que no baixaré de l'hora i mitja. Passo el km 20, 21....recta final amb lleuger ascens i apretada final per almenys fer menys de 1h31, però tot i l'esforç final amb quedo amb 1h31'oo''. Això si, he baixat la marca cins minuts, el desembre passat vaig fer la ECO Mitja Marató de Vic i vaig fer 1h36'03''.
A l'arribada vaig saludant a gent coneguda, en Joan Casas, en Tronja, en Manel Leiva, i també arriba en Lluis Màrquez. Havíem coincidit a la Mitja de Vic i a la sortida no l'havia vist. Veig que mica en mica també va baixant el seu temps i ahir ja va baixar de 1h37', a veure si tornem a coincidir a Vic pel desembre.
I ara toca tornar a entrenar per prepara la duatló de Tona, del dia 24, he d'agafar la bici si o si, a veure si demà m'escapo, tot i que sembla que el temps no acompanyarà gaire.

Classificació de la Mitja Marató de Roda, AQUI.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada